Overslaan en naar de inhoud gaan
studentenmagazine ondernemen

Nieuw studentenmagazine moet startende ondernemers verleiden

Een magazine voor jonge, startende ondernemers. Dat is waar zeven studenten van de minor corporate journalism aan de Fontys Hogeschool Journalistiek de afgelopen maanden hard aan hebben gewerkt onder de vleugels van MKB-Nederland. Het magazine, genaamd OWN IT, brengt startersinformatie duidelijk in kaart en wil jongeren inspireren met verhalen van succesvolle ondernemers. Zo hopen de studenten en MKB-Nederland dat meer jongeren warmlopen voor een toekomst als ondernemer.

Ondernemerschap is hard nodig

Jacco Vonhof, voorzitter van MKB-Nederland, schreef het voorwoord van het magazine. 'Het is niet de gemakkelijkste tijd om voor jezelf te beginnen. Maar het tekent je ondernemende aard: vooruitdenken, nieuwe producten en diensten ontwikkelen, kansen zien: óók - of misschien wel juist - in tijden van zwaar weer.' Want, zo zegt Vonhof: 'Ondernemers zijn onmisbaar voor onze economie en samenleving, om maatschappelijke doelen te bereiken, om te vernieuwen. En in deze tijd hebben we ondernemerschap hard nodig om uit de crisis te komen.'

Trots zijn

'OWN IT staat voor het hebben van een eigen onderneming, het beschikken van ondernemingskennis en daar trots op mogen zijn', aldus de groep studenten. Voor hen staat voorop dat de passie die ondernemers hebben voor hun vak terugkomt in het magazine. Daarom is een diverse groep ondernemers geïnterviewd waaronder Hugo de Koning van YoungCapital. Ook verschillende jonge ondernemers komen aan het woord, net als studenten die willen kiezen voor het ondernemerschap.